sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Perhe on paras!


Mun rakastakin rakkaampi perhe oli siis "kylässä" keskiviikosta 19.10. lauantaihin 22.10.

Nähtävää ja tekemistä ois riittäny vaikka kuinka paljon enemmän, aika vaan hurahti käsistä! Mulle on tosi tärkeetä, että nyt mun perhe tietää paljon tarkemmin mistä mä puhun tai keistä mä puhun :) Käytiin mm. molemmilla perheillä kylässä ja tuliaisina oli lähinnä sitä parasta mahdollista eli ruisleipää! 

Se maistuu täällä ihan älyttömän hyvältä, samoin kuin Sisut ja Fazerin mustikkasuklaa. (Okei okei, sininen kans ;)) Sain myös vanhoja autoja, Pepsodentin xylitol hammastahnaa, hammasharjoja (koska olen kovin kiintynyt omaan malliini ja sitä ei löydy täältä) ynnä muita ihania, kotoisia, suomalaisia asioita! 

Kiitos <3 


Näytin varmaan ihan isän tyttäreltä kyseisenä hetkenä ;D Ihana isä!

Keskiviikkona kun perhe tuli, niin ajoin auton parkkiin Amstelveen perheen luo, terpattiin KaPeMisSiLoSa (hehe: Kati, Pepijn, Miska, Sini, Lotta ja Samu) nopeahkosti ja jatkettiin matkaa kohti Amsterdamia! Laitoin samaan syssyyn kuvat perjantai aamulta, kun käytiin vähän markkinoilla kattelemassa ja juteltiin Katin kanssa siinä samalla. 
Oli tosi ihanaa esitellä perheet toisilleen! <3

Sen jälkeen käytiin lunchilla AnTan luona, kun mummu kutsui meidät ja mä jäin siitä sit töihin. Perhe lähti käymään meren rannalla kattelemassa maisemia! Taavi oli työmatkalla Amerikassa ja Annetjenkin mun perhe näki vaan vilaukselta, kun ne tuli hakemaan mua töistä ja suunnattiin suoraan aikidoon.

Kunnon letka kohti keskustaa!



Musta tuntu että siskoni ja veljeni olivat kasvaneet ihan hirveesti! Oli ihan hassua miten isoja ne jo oli... Ehkä se sit osittain johtu siitä, että oon ollu paljon pienempien kanssa tekemisissä. Oi oli ihanaa saada "ipsut" nukkumaan mun luo :) Hyviä juttutuokioita, paljon haleja ja ihan vaan olemista. Sellasta arkista hyvää yhdessäoloa, vaikka mulla olikin aika paljon kiirettä. 

Hassua olla niin ISO sisko, että mun luokse tullaan maailmalle ja ollaan yökylässä mun luona :D Myös se että mä olin yleensä kuski täällä, oli ihan hassua - tääl on aika hurja ajaa alkuun kun on mahdollisesti viis kaistaa vierekkäin, samaan suuntaan siis. Vitsailtiin isän kanssa et tän jälkeen Suomen tiet on ihan lastenleikkiä!

Amstelveen keskustaan!
Ennen kun jatkettiin Amsterdamiin, niin ehdotin et josko käytäis syömässä ranuja siinä tietyssä paikassa Amstelveen keskustassa. Vähän oli suolasempaa kun yleensä, mut kaikille maistu silti ;D Ihan eri tasoa kuin ranskikset Suomessa.



Sisko paparazzeili, niin mä en yleensä ees ottanut kameraa mukaan! Suuri osa tän postauksen kuvista on siis siskon ottamia, kiitokset hänelle :)


Tosi hollantilaista heti ekana päivänä :D


Amstelveenin keskustasta matkattiin siis bussilla paikallisten "isolle kirkolle". Käytiin Rijks museossa ihmettelemässä mm. Vermeeriä, Van Goggeloista ja Rembranttia. Oli kyllä iso museo, huhhuh! Onneks mul on nyt museokortti, niin voin mennä sinne uudestaankin ihmettelemään.

Isä yövahtina! <3 <3 dou dou

Isän kanssa oltais toivottu että Vermeerin "Tyttö ja helmikorvakoru" ois kans ollu Rijksissa, mut kun googlasin niin se onkin Den Haagissa tällä hetkellä... (tästä lisää toisella kertaa ;D )

Torstai, Utrecht!

Nää kuvat on siis kauniista Utrechtista, jonne ajettiin vähän sokkeloisia reittejä tunnin verran. Isä siis ajoi tällä kertaa ja mä toimin kartanlukijana. Nähtiin Satua, Elsaa sekä Davidia ja oli kyllä taas kovin mukavaa! Elsa oli ihan innoissaan jakamattomasta huomiosta jota tuli monelta taholta eikä tosiaan mennyt kauaa ennen kun Elsa oli hurmannut kaikki. Ihana pikkuinen pikkuserkku!

"Kattokaa kaikki eri suuntiin", melkein onnistuttiin :D
Äiti kuvattavana ollessaan otti kuvaajasta kuvaa :D Systeri tämänkin kuvan takana.
(perhekuva poistettu)

Kirkossa oli jännä peilitaideteos.
Ihana Iisak ja ihana Elsa!
Kohta Elsa kävelee ;D
Perjantain kohokohta:

Tästä näkee ehkä kuinka hauskaa meillä oli! Martijn mun takana ja Galen oli kans heitettävänä :D

Martijn otti siskon, veljen, Galenin sekä mut erikseen ja opetti siistejä liikkeitä miten pienikin ihminen voi kaataa taikka heittää isompia (huomioi monikko) oikeiden tekniikoiden avulla. 

Sisko kaato meiät ja me rollattiin!

Samoin Iisak!
Mun vuoro...
...ja sensei opetti mulle vähän erilaisen kaatamistavan; lopputulos oli ihan niinkuin elokuvista napattu! Ai että, olishan se siistiä päästä joskus käyttämään näitä taitoja muuallakin kuin tatamilla.


Tää on sellanen harjotus joka tehään yleensä joka tunnin lopussa. Näyttää helpolta jos sivusta seuraa, mutta tosiasiassa se sisältää ihan hirveesti pienen pieniä osasia joitten oppimiseen menee vuosia, eikä jutun syvintä olemusta välttämättä tajua ikinä. Jänniä juttuja nämä.


Lauantaina käytiin Banksy-museossa ja se oli kyl hieno! Oli siellä Andy Warholliakin, mut henkilökohtaisesti pidin enemmän Banksyn taiteesta ja sen sanomasta.

Tälläsen Banksy oli taiteillu säilöauton kylkeen.
Tää on yks mun lemppareist - vahva sanoma.
Tää oli maalattu metalliin ja se metalli oli tuotu näytille.
(kuva poistettu)

Paras sisko :D 

(kuva poistettu)

Oon tosi kiitollinen siitä, että perhe pääs tulemaan ja myös siitä että asiat järjesty aika kätevästi ja kaikilla oli mukavaa :) Mahtavaa on myös se, että ens viikonloppuna "meikämanne" (ah nyt oli pakko lainata laikkarikollegaa kesältä, huvittava sana) pääsee SUOMEEN! 
Lauantaista maanantai aamuun, mutta Suomeen anyways :D Kiitos kummitädilleni kutsusta syntymäpäivillensä ja lentolipuista jotka mahdollistavat osallistumiseni! 

Oi Suomi kaaatso täältä tullaaaaan...

-Emma


P.s. En ois kyl kuvitellu kirjottavani blogipostausta puutarhassa istuen, Lokakuun lopussa! Okei, on mulla päällä mun merinovillakerrasto, villasukat ja pari isoa villapaitaa varalle; oon hyvin villaisesti varustautunut ja sen on moni kaveri jo huomannut :p 


Siitä tulikin mieleen, että kun sattumalta kävelin viime torstaina lankakauppaan Haarlemissa, myyjä tuli (englanniksi) ihastelemaan mun säärystimiä. Mietin että nyt on kyllä tutun oloinen aksentti, mutta jatkettiin vähän jutustelua ja kerroin että säärystimet on Viron torilta, omatekemät villasukat olin jättänyt kämpille. Siitäpä hän sitten kysymään että mistä päin mä oon kotoisin ja kun vastasin niin hän iloisesti töräytti: "Ai siekin oot Suomesta!". 

Ihana pohojalaanen nuori nainen oli tullut kyseiseen lankaputiikkiin työharjotteluun ja samalla töihin neljäks kuukaudeks - asuu anoppilassa muistaakseni Den Haagissa tai muualla "lähimaastossa". Kyllä meillä juttua riitti ja hauskaa pidettiin! Ja kun ystäväni Galen oli mukana, häntä luultiin myös suomalaiseksi, vaikka kysyttäessä Galenin olikin pakko myöntää olevansa hollantilainen. "Pakko" siksi, että hän haluaisi mieluummin olla suomalainen tai englantilainen, mutta se on jo ihan toinen juttu! Ja täytynee mainita, että seuraava putiikki johon astuimme, oli täynnä erilaisia uusia ja vanhoja pelejä ja se sijaitsi vastapäätä kyseistä lankakauppaa - jokaiselle jotakin :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti