torstai 8. syyskuuta 2016

Ekaa kertaa Amsterdamissa

Ensikosketus Amsterdamin kamaralle!
Pääsin maanantaina Taavin mukaan Amsterdamiin, kun mun työt alkoi kolmelta (niinkuin torstaisinkin) ja Taavilla oli töitä siellä. Eka käytiin kyl paikallisessa Gigantissa hakemassa Kain iPad mini ja yhellä tennisclubilla toimittamassa Salmaria. 


Kivoja katuja ja kanaaleja kaupunki pullollaan, tykkäsin kovasti! En kyllä ehtinyt kovin kauas, mut hiljaa hyvä tulee; mul on vielä 9kk ja 3vko aikaa tutustua Hollantiin ja Damiin! :D 



Paaaaaaljon pyöriä! Kyllä mua oltiin jo varotettu että Amsterdamissa on sitten miljoona pyörää, mutta että tällaisia pyöräparakkeja! Huhhuh. Ja pitää kyllä seuraavalla kerralla lainata Anetskun kaupunkipyörää, ei tätä paikkaa turhaan kutsuta pyöräilijöiden luvatuksi maaksi :D Annetjella on siis kaks pyörää: täällä Haarlemissa yksi (tosi kiva pyörä ajaa) ja Amsterdamissa toinen ihan pysyvästi, Taavi kertoi mulle äsken. Junalla pyörän kuljettaminen maksaa 5€/pvä. 


Taavi kerto mulle myös että Amsterdamiin saa rakentaa maksimissaan nelikerroksisia taloja, paitsi poikkeusluvalla korkeampia. Taavi kerto mulle vähän museoista ja kivoista paikoista joissa kannattaa käydä, oli tosi jees saada pieni sightseen autolla ennen kävelyretkeä! 

Poikkeusluvalla I guess ;) 

Läheltä punaisia lyhtyjä, siellä ei saa kuvata. 

Punaisten lyhtyjen alue oli kokemus päiväsaikaankin... Yksin en kyllä sinne illalla menis.

Aika kiva seinämaalaus läheltä asemaa :) 

Taustalla, ei niin imartelevasta kuvakulmasta, Amsterdamin bussi-/juna-asema!

Tää eka Amsterdam seikkailu päätty samaan paikkaan mistä alkoi - Taavi tuli noutamaan mut pokestopilta. En huomannut ottaa siitä kuvaa, mutta ylhäällä ikkunassa luki varmaan mun kokoisin kirjaimin:

POKESTOP
(nuoli alaspäin)

Harmillista sinänsä ettei mulla oo pokegouta, siitä olis varmaan saanut kivan stopin :D Ehkä Anni ja Iisak nappaa kaikki poket mun puolesta kun ne tulee tänne syyslomalla äidin ja isän kanssa, jeah! Sit osaankin jo esitellä mun mielestä mielenkiintoisia paikkoja :)

-Emma


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti