torstai 15. syyskuuta 2016

I met a new friend!


Yeah! She is the first friend I've got here! 

Facebookissa on ryhmiä aupaireille ja laitoin sit sellaseen että lähtiskö joku Haarlemissa jätskille. Monika vastas mulle ja sit mentii! Nähtiin asemalla ja pyöräiltiin siitä Haarlemin keskustaan, joka on muuten tosi kiva paikka! Kanaaleja, kahviloita, jätskibaarei, ravintoloita, pikkukauppoja... ja pyöriä. Hollannissa on niin paljon pyöriä ettei sitä oikeesti voi kuvitella ellei oo käyny täällä. Mitäpä täällä tekiskään ilman pyörää?! Oih, se on niin kätevä kapistus että huhhei! 


Käytiin kans vähän pyöräilemässä pitkin Haarlemia ja pysähdyttiin tuulimyllyn läheiselle sillalle :D Kiva kun Monika tykkää kans ottaa kuvia, niin voidaan pyöriä täällä yhdessä ja ottaa toisistammekin kuvia! Not bad!   

Mä, mun pyörä ja Haarlemin tuulimylly!
Monika!
Monika on siis kotoisin italiasta ja ollu täällä muutaman kuukauden hollantilais-italialaisessa perheessä. Monika lisäs mut yhteen WhatsApp-ryhmään, niin oon nyt kuullut muistakin aupaireista! Itse asiassa näin tänään kaks lisää, mutta mulla ei nyt oo meistä yhteiskuvaa. Laitan sit joskus toiste, mukavia tyttöjä nekin! :)

Aaaaahhhahaa! Marenin (kotoisin Saksasta) kanssa tapahtuki hauska sattuma! Aattelin et voin saattaa Marenin kotiin, ku mulla alko tänään myöhemmin työt ku sillä, ja kysyin et "missä asut?" ja Maren vastas asemalla et "joku 5-7 minuuttia tonne suuntaan" ja lähettiin sit sinne. Sanoin vähän matkan päästä et mikä meijän tien nimi on ja se asuuki tässä samalla tiellä!! Okei, kulman takana, tien yli ja iha lehmien vieressä:


Toisin sanoen, mekin asutaan ihan lehmien vieressä! Ja se jos mikä on kiva juttu :D 
Tästä ihanasta yksilöstä tuli heti mun suosikki, kun se katto mua silmiin ja tuli rapsuteltavaksi. Ai että oli kiva vaan silitellä ja yrittää löytää kutiavia kohtia! Mul on siis ainakin aika monta kaveria täällä jo ;) 

"Lekker" 
Mä luulen et ensimmäinen sana joka mulle täällä opetettiin oli "lekker". Oltiin ekana päivänä Annetjen kanssa täällä Haarlemissa, keittiössä tarkalleen ottaen, ja Anetsku kerto mulle sit et lekker on sana jota käytetään hollannissa tosi paljon. Lekker meinaa usein samaa kuin mitä "herkullinen" suomeks. Tosin sitä voi käyttää myös kuvaamaan säätä, onnistumista, kivaa tyyppiä... you name it! (Just kuulin että viereisellä korfball-kentällä joku huus toisen heitosta: "LEKKEER".) However, se on siis positiivinen sana jota käytetään ihan tositosi paljon! Tykkään siitä :D

Sarvien tyvestä ja siitä ympäriltä kutitti eniten ;) (Huomioi kiusaava kärpänen, siks tollanen ilme!)

Loppuun vielä yks kuva keskustareissusta :) Tossa oikeella puolella on silta, joka tais just olla ylhäällä kun tää kuva otettiin!
'

Tot later!

-Emma

ps. Thanks for the photos Monika! :3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti